Skip to main content

Spektakularna transakcja - Allegro przejmuje wykop.pl

wykop-pierwsze-logoTo jedna z najbardziej spektakularnych transakcji w polskim internecie w tym roku. Grupa Allegro, należąca do holenderskiego MIH Allegro B.V. (który z kolei jest częścią południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers), przejęła Wykop.pl, należący w 80% do funduszu Garvest i w 20% do Tomasza Drożdżyńskiego (Tablica.pl).

Tym samym Wykop dołącza do m.in.: Allegro.pl, Bankier.pl, OtoMoto.pl, Ceneo.pl, czy Mojeauto.pl. Allegro według zapowiedzi nie ma zamiaru ingerować w działalność serwisu.

Czytaj więcej: Spektakularna transakcja - Allegro przejmuje wykop.pl

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4023

Antysemityzm 2.0 kwitnie na Twitterze

twitter1Rzut oka na najgorętsze tematy na Twitterze ujawnia pewne nieprzyjemne niespodzianki. Środa, 10 października na portalu zajmującym się tematyką żydowska we Francji ukazuje się informacja, że jednym z słów kluczowych na Twitterze w tym kraju jest „Dobry Żyd”.

Otóż okazuje się, ze jednym z najbardziej zapalnych tematów na Twitterze są humory antyarabskie i antysemickie. Szczególnie młodzi w nich gustują, a klucz „DobryŻyd” (w domyśle dobry Żyd – martwy Żyd) jest bardzo często przez młodzież używany.

Portal Jewpop.com poświęcił artykuł problemowi "antysemityzm 2,0", który opisuje jako należący do "generacji z wszystkiego można się śmiać": "pokolenie przesiąkniętego przekonaniem, że ma o prawo kpić ze wszystkiego, że Żydzi przesadzają itd. Internauci wypowiadając się na temat tego artykułu, stwierdzali – i to oburzeni -, ze każdy ma prawo do żartu, że Żydzi ze swojej  historii i zagłady w obozach śmierci zrobili temat tabu i że kreują się na odwieczne ofiary nie rozumiejąc, że takie żarty są normalne.

Niespodzianka: autorami tych opinii są dzieci arabskie.

red. mediologia.pl  (źródło - Le Monde)

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4151

5 -letnie dzieci na Facebooku

facebook-dziecko-lubie-to 1743iDzieci na Facebooku sa coraz aktywniejsze - jak pokazuja - statystyki, co powinno zmusić rodziców do intensywniejszego kontrolowania swoich pociech, kiedy one korzystaja z Internetu.

 

 

Jeżeli spojrzymy na obrazkowe statystyki umieszczone poniżej to z przerażeniem stweirdzimy, że 7% uzytkowników Facebooka to dzieci od 5-7 roku życia. Dane te pobraliśmy z bloga wojtektylus.com.

 

To powinien byc dzwonek alarmowy dla wszystkich zajmujacych sie portalami społecznosciowymi.

 

Wprawdzie i na szczęście Facebook jest rygorystyczny jeżeli chodzi o zamieszczanie zdjęć nagich kobiet (albo mężczyzn), ale to nie może zwalniać wychowawców, szkoły i rodziców od odpowiedzialności za to jakich informacji i czego szukaja dzieci na portalu. 

red. mediologia.plwiek-dzieci-na-facebooku-2012 1

 

 

 

 

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4270

Czy Google+ zagrozi Facebookowi?

google ripplesCzy Google+ może zagrozić Facebookowi? Patrząc na statystyki rozwoju Googla+ w Polsce wydawałoby się, że to wykluczone, są one – w porównaniu z innymi krajami – katastrofalne, ale sadzę, że przyszłość należy jednak do Google+, który dysponuje funkcjami o których Facebook mógłby tylko pomarzyć.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak Twoje posty podróżują po Internecie? Jedną z bardziej interesujących funkcjonalności Googla+ jest Ripples (z ang. - wsady wody) tworzący “interaktywną grafikę przedstawiającą publiczne udostępnianie dowolnego wpisu w Google+, co pozwala prześledzić sposób jego rozpowszechniania w internecie i ułatwia znajdowanie nowych, interesujących osób do obserwowania. W polskojęzycznej wersji Google+ ta funkcje nazywa się Echo.

Czytaj więcej: Czy Google+ zagrozi Facebookowi?

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 4106

Kobiety podbiły Twitter - boom internetowych statystyk

images 1Według badań przeprowadzonych przez agencję Beevolve, kobiety używają częściej Twittera niż mężczyźni. Według agencji kobiety stanowią 53% użytkowników drugiego po Facebooku portalu społecznościowego (z wyjątkiem Francji gdzie mężczyźni stanowią 60%).

Są one także bardziej aktywne: przeciętnie jedna kobieta zamieściła 610 wpisów, natomiast mężczyzna 567. Aby uzyskać te informacje, agencja specjalizująca się w mediach społecznościowych Beevolve przeanalizowała 36 milionów kont użytkowników Twittera. Analizując zdjęcia i opisy profilów autorzy badania byli w stanie określić płeć dwóch trzecich analizowanych kont.

Również dzięki informacji zawartych w wiadomościach umieszczanych na portalu, szacuje się, że prawie trzy czwarte z zarejestrowanych na Twitterze są w wieku 15 do 25 lat. Badania takie jak te z Beevolve to jeden z niewielu sposobów na uzyskanie informacji na temat wyznawców Twitter.

{module Google reklama arty}

W przeciwieństwie do Facebooka, który posiada ponad miliard aktywnych użytkowników, nie wiemy z całą pewnością, jaka liczba osób funkcjonuje na Twitterze. Według najnowszych badań firmy francuskiej Semiocast w lipcu 2012, Twitter miał ponad 500 milionów kont, z czego mniej niż jedna trzecia są aktywne na Facebooku.

Badania dostarczają także dokładnych danych o aktywności użytkowników Twittera. Użytkownicy mają średnio 208 abonentów, ale ta liczba jest zawyżona przez rachunki sław , które przekraczają 100.000 politycznych "wyznawców". 40% użytkowników portalu ogranicza się tylko do konsultowania swego konta i nie przemieszcza się w Internecie. 20% użytkowników nigdy nie zamieściło wpisu na Twitterze. 81% kont było odwiedzanych tylko przez 50 osób, a 74% kont ma mniej niż 50 fanów.

Te wszystkie dane są niezwykle istotne dla reklam zamieszczanych w Internecie i dla strategii marketingowych firm. Według eMarketer, Twitter wygeneruje w tym roku 222 milionów euro przychodów z zamieszczanych na portalu reklam czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2011. Prognozy biznesowe w roku 2013 to 420 milionów a w roku 2014 623 mln euro uzyskanych z reklam.

Statystyki dotyczące Internetu rozwijają się coraz bardziej chociaż są one obciążone dużym prawdopodobieństwem błędu. Najpopularniejsze portale statystyczne funkcjonują w USA i korzystanie z ich danych przez firmy staje się niezbędne aby skonstruować właściwą strategię marketingową. Dwa portale cieszące się największym zaufaniem użytkowników to:

www.comscore.com  i      www.socialbakers.com


Red. mediologia.pl   (źródło - Le Monde)

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 5315