Skip to main content

Pinterest - Facebook dla kobiet

Pinterest to jedna wielka tablica, na której użytkownicy mogą przyczepiać fragmenty odnalezionych stron internetowych. Za pomocą zainstalowanego rozszerzenia serwis po prostu "zasysa" obrazki ze wskazanej witryny i publikuje je na tablicy. Brzmi banalnie, ale ważne jest wykonanie. Tę olbrzymią ilość informacji pokazuje genialnie zaprojektowany interfejs - wchodzimy na stronę i jedyne, co musimy robić, to przewijać jej zawartość aż coś nas zainteresuje.

 

Dawniej zbierałeś znaczki, kolekcjonowałeś zdjęcia w albumach, dzisiaj jesteś użytkownikiem Printerest.com – no wykorzystując stare jak świat potrzeby utrwalania materialnego naszej pamięci i dzielenia się nią z innymi robi karierę od kilku miesięcy nowy portal społeczności owy założony m.in. przez Bena Silbermanna, który w wywiadzie udzielonym niedawno stwierdził : „Jako dziecko uwielbiałem kolekcje. Zbierałem wszystko - od owadów, przez znaczki po książki. Uważam, że to, co kolekcjonujesz, bez względu na to, czy są to meble, czy muzyka na Twoim iPodzie - mówi dużo o tym, kim jesteś.”.

Pinterest zachęca swoich użytkowników do „porządkowania i dzielenia się wszystkimi ładnymi rzeczami, które znajdują w sieci”. Wystarczy taki obrazek skopiować do swego profilu na serwisie (albo oznaczyć specjalną „pinezką” – stąd ang. słówko „pin” w nazwie). W przypadku większości są to przede wszystkim wyszukane w internecie zdjęcia apetycznego jedzenia (tzw. food porn), oryginalnej odzieży czy designerskich wnętrz domów. Dzięki możliwości kategoryzacji zdjęć łatwo wyszukać inne osoby, które podzielają te same pasje i zacząć obserwować ich wirtualne znaleziska. W ciągu ostatniego roku Pinterest zdobył miano najszybciej rosnącej niezależnej strony internetowej. W kwietniu 2012 serwis odnotowywał dziennie aż 4 mln odwiedzin (dla porównania - w styczniu były to dwa miliony), przy czym średnio każda z takich wizyt trwała ponad 14 minut.

Błyskawicznie pojawiły się również jego klony: Pinspire, Pinblr i polska Zszywka oraz serwisy wiernie naśladującego jego wygląd: muzyczny Loudlee czy life-style’owy Easy Living. Portal robi furorę wśród kobiet w średnim wieku – szczególnie w USA. 85% użytkowników tego serwisu stanowią kobiety. Niektórzy badacze twierdzą, ze wzrastajaca popularność serwisu jest zapowiedzią – definitywną – końca kryzysu ekonomicznego, ponieważ Pinterest nastawiony jest przede wszystkim na konsumpcję. Jego krytycy stanowczo stwierdzają: Pinterest jest dla znudzonych, materialistycznych gospodyń domowych. Inni punktują jeszcze dobitniej: zasada stojąca za tym serwisem to: „myśl mniej, konsumuj więcej”. redakcja mediologia.pl

  • Utworzono .
  • Kliknięć: 14470